El estudio de las relaciones internacionales en China antigua: el Sistema tributario en la dinastía Ming |
|
- Tzili Apango, Eduardo | Martínez Ruiz, Itzel | Fierro de Jesús, Tonatiuh
|
No disponible
|
|
Xitai西泰 o “la Eminencia del Oeste” y su encrucijada al inventar a Deus en la mente de Kongzi 孔子 a 2000 años de su muerte |
|
- Martínez Esquivel, Ricardo Eugenio
|
No disponible
|
|
El libro de Fenggang Yang, Religion in China. Survival & Revival under Communist Rule |
|
- Martínez Esquivel, Ricardo Eugenio
|
No disponible
|
|
China por radio: la experiencia de “Costa Rica, Nihao!” |
|
|
No disponible
|
|
Globalidad, modernidad y movimientos sociales: China y Asia Oriental frente al colonialismo europeo (1850-1900) |
|
|
No disponible
|
|
Cine chino: nacionalismos, cuasinacionalismos y (trans)nacionalismos/ localismos en el cine de la República Popular China, Taiwán y Hong Kong |
|
|
No disponible
|
|
十八岁出门远行 “Partir lejos de casa a los dieciocho” de Yu Hua余华 |
|
|
No disponible
|
|
Foreignizing Spanish- English literary translations: the case for resisting cultural dominance and traditional domestication through Lawrence Venuti's approach |
|
|
No disponible
|
2024 |
University of Costa Rica’s english diagnostic test 2022: evidence of validity and reliability |
|
- Araya Garita, Walter | Fallas Godínez, José Alejandro
|
No disponible
|
2024 |
La enseñanza y aprendizaje del inglés en la secundaria pública costarricense del siglo XXI: innovaciones, brechas y desafíos |
|
- Araya Garita, Walter | Quesada Pacheco, Allen | Fallas Godínez, José Alejandro
|
No disponible
|
2023 |
A Needs Analysis for an English for Occupational Purposes (EOP) Accounting Course |
|
- Blanco Navarro, Randal Esteban
|
No disponible
|
2023 |
The use of drama activities to develop speaking skills in students from conversational English groups of Colegio Técnico Profesional Cóbano |
|
- Montero Alfaro, Berny | Muñoz Solano, Karol | Torres Castro, Heiner | Torres Sirias, Shakira
|
No disponible
|
2023 |
Effects of remote Language teaching strategies on oral performance at the University of Costa Rica during the COVID-19 pandemic: voices from the western Branch |
|
- Brenes Barrantes, Hazel Ariana | Brenes Barrantes, Melissa | Solano Murillo, Pamela | Vargas Madrigal, José David
|
No disponible
|
2022 |
The use of English songs on pronunciation acquisition of English as a foreing lenguage, applied to students from bachelor degrees at Universidad de Costa Rica to correct their most common mistakes as Spanish speakers |
|
- Borge Obando, Ileana Vanesa | Mora Loría, Mariana | Méndez Valerio, Ana Isabel | Sandi Arias, María José
|
No disponible
|
2022 |
A collaborative ICT-based proposal to implement the AOA mini project in a ninth-grade class at Naranjo Bilingual High School in 2021 |
|
- Mora Jara, Noelia | Pérez Quirós, Joselyn | Varela Méndez, Carlos | Vargas Jiménez, David
|
No disponible
|
2022 |
Digital marketing strategy focused on social networks as a competitive advantage in Agencia Aduanal Lilliana Irías Carvajal, San José 2022 |
|
- Obando Alán, Kembly Dayana, 1998- | Picado Avendaño, Carolina de los Ángeles, 1996- | Rodríguez Villalobos, María Fernanda, 1998- | Valverde Rodríguez, Yoselin, 1997- | Vega Mora, Nick Moisés, 1995-
|
No disponible
|
2022 |
Caracterización del sentido numérico en el aprendizaje de la multiplicación con números racionales positivos para docentes de matemática en formación de la Universidad de Costa Rica |
|
- González Mora, Dayana Paola | Jiménez Ruiz, Adriana Vanessa | Sibaja Elizondo, María Nohely | Solórzano Jandres, Katherine Yuliana
|
No disponible
|
2022 |
Interferences of Spanish on students¿ English Production at Experimental-Bilingual High Schools of The Western Region: a study on interlanguage |
|
- Chavarría Madrigal, Carlos Darío | Díaz Sequeira, Limberg | Ramírez Fuentes, Isabel | Salguera Pizarro, María José | Villalobos Fuentes, Mónica
|
No disponible
|
2022 |
Evaluation of the Application of MEP¿s Guidelines for the Assessment of Action-Oriented Oral Comprehension and Oral Production Classwork in the Listening and Speaking Class of Group 9-1 in the Current 2021 Blended Learning Context at Bilingual Experimental High School of Turrialba |
|
- Brenes Prendas, Jocelyne María | Monge Zelaya, Paula Isabel | Sanabria Mora, Esteban Antonio
|
No disponible
|
2022 |
Les perceptions par rapport aux pratiques méthodologiques dans le développement des compétences chez les enfants de GS du projet bilingue dans le contexte de la pandémie COVID-19 pendant l'année 2020 |
|
- Guillén Agüero, William Alberto, 1988- | Gutiérrez Mora, Melissa María, 1984-
|
No disponible
|
2022 |
English teachers' attitudes concerning their use of L1 in the classrooms: an exploratory sequential study |
|
- Campos Morales, Meilin Alejandra, 1997- | Chaves González, Brayner Snaider, 1999- | Leiva Guerrero, Alisson María, 1996- | Quirós Montenegro, Jennifer María, 1992-
|
No disponible
|
2022 |
Políticas civilizatorias, geografías urbanas e inmigración china en San José, Costa Rica (1873-1950) |
|
|
No disponible
|
2022 |
EFL Majors’ Knowledge of Career Paths and the Job Market for English Graduates in Costa Rica |
|
- Loría Sánchez, Gloriana | Bonilla López, Marisela
|
No disponible
|
2022 |
Patterns of errors in texts written by Costa Rican university English learners: A corpus-aided study |
|
|
No disponible
|
2022 |
An Updated Typology of Written Corrective Feedback: Resolving Terminology Issues |
|
|
No disponible
|
2021 |
Enseñanza del inglés con propósitos ocupacionales en sitio: experiencia de extensión universitaria en un hotel |
|
- Blanco Navarro, Randal Esteban
|
|
2021 |
The Effectiveness of Using Feedback Instruments for Assessing Writing Short Stories in a Tenth Grade Group from CINDEA Judas, in the third school district at Dirección Regional de Educación of Puntarenas, during the second school term, 2020 |
|
- González González, Isaac, 1997- | Guzmán Arroyo, Kristel, 1995- | Molina Muñoz, Stephanie, 1997- | Vindas Espinoza, Juvenal, 1997-
|
No disponible
|
2021 |
Getting stakeholders acquainted with the rationale behind the construct of the English language pro ciency test of the University of Costa Rica for the Ministry of Education of Costa Rica |
|
- Araya Garita, Walter | Elizondo González, José Fabián | González Ramírez, Ana Carolina
|
No disponible
|
2021 |
Dominio lingüístico en inglés en estudiantes de secundaria para el año 2019 en Costa Rica |
|
|
No disponible
|
2021 |
Costa Rica’s educational scenario in times of COVID-19 pandemic |
|
- Montenegro Sánchez, Ana Marcela
|
No disponible
|
2021 |
Extractivismo y legislación ambiental en Costa Rica. ¿Está asegurado el patrimonio natural? |
|
- Blanco Obando, Edgar Eduardo
|
No disponible
|
2021 |
The use of digital flashcards as a learning strategy to foster the mastery of vocabulary in oral production tasks through Task-Based an approach in a virtual EFL classroom in a group of seventh grade students at Esparza High school |
|
- Alvarado Rodríguez, Jennifer Tatiana, 1993- | Cordoba Espinoza, Andreina, 1989- | Delgado Calvo, Raquel, 1995- | Villalobos Mendoza, Luis Fernando, 1989-
|
No disponible
|
2021 |
Comprehensive corrective feedback in foreign language writing: The response of individual error categories |
|
- Bonilla López, Marisela | Van Steendam, Elke | Speelman, Dirk | Buyse, Kris
|
No disponible
|
2021 |
Soltemos la lengua: Importancia de la certificación del dominio lingüístico en un segundo idioma |
|
|
No disponible
|
2021 |
Otherness, Resistance, Blending and Hybridity Literary Representations of Immigrants |
|
|
No disponible
|
2021 |
Series VII: Endangered Gender |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2020 |
Enrichissement de la langue française |
|
- Murillo Chinchilla, Verónica
|
No disponible
|
2020 |
¿Existe LA mejor manera de corregir a nuestros estudiantes? |
|
- Lira Gonzáles, María Lourdes | Chao Chao, Kuok-Wa
|
No disponible
|
2020 |
Chinese Immigrants in the Guanacastecan Peninsula Lowlands of Costa Rica: Chronicles of Social Integration and Kinship of some Family Clans of Puntarenas, Abangares and Nicoya |
|
|
|
2020 |
Literary Representations from the Border: The American Dream, Immigration, Power and Hyphenated Identities |
|
|
|
2020 |
Gear Up: designing an ESP course for mechanical engineering students |
|
- Sánchez Víquez, Andrea | Pilgrim, Yannick | Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2020 |
The use of self-, peer-, and co-assessment in EFL classrooms to support the essay-writting process: a mixed-methods study at the International Baccalaureate Program at Palmares Bilingual High School |
|
- Gamboa Marín, Fernanda, 1995- | Morera Aguilar, María José, 1995- | Vargas Jiménez, Joselyn, 1996-
|
No disponible
|
2020 |
An Analysis of Variation Sources in Written Corrective Feedback Studies: What is the Next Step? |
|
|
No disponible
|
2020 |
Assessing ESP Vocabulary and Grammar through Task-Based Language Teaching |
|
- Elizondo González, Jose Fabián | Sánchez Víquez, Andrea | Pilgrim, Yannick
|
No disponible
|
2019 |
Estudios actuales de literatura comparada. Teorías de la literatura y diálogos interdisciplinarios |
|
- Alberca Serrano, Manuel | Campos López, Ronald | Zavala, Lauro | Ríos Baeza, Felipe Adrián | Zúñiga Alvarado, Lorena | Robles Mohs, Ivonne | Cuvardic García, Dorde | Arce Oses, Sebastián | Jiménez Vargas, Jaqueline | Masís Chacón, Celenia | Sánchez Renderos, Rodrigo | Vargas Corrales, Amanda | Vargas Ramírez, Cristina | Valverde Vargas, Mariana Isabel | Mena Fallas, Nancy | García Díaz, Nicole | Iraheta Chávez, Valeria | Sabani, Laura | Castillo Solís, Marvin | Soto Hidalgo, Mariana | Ryusuke Ishikawa, Juan | Gil Keff, Lydia | Camacho Arias, Ariadne | Paniagua Retana, Ileana | Solano Moraga, Sigrid | del Prado, Claudia | Sánchez Mora, Alexánder | Mantilla, Jorge Enrique | Trica Flores, Silvina | Romero Aguirre, Rocío | Murillo Chinchilla, Verónica | Zúñiga Cascante, Álvaro | Olarte Fernández, Alejandra | Conejo Alvarado, Sofía | Sibaja Brenes, Gabriel | Sánchez Bermúdez, Juan Antonio | Obando Arce, Liviette | Callau Gonzalvo, Sergio | Nassar Solís, David | Alcala, Victoria | Mesén Sequeira, Olga Marta | Calvo Díaz, Andrea | Salas Segreda, Natalia | Calvo Díaz, Karen Alejandra | Brenes Morales, Jorge | Cubillo Paniagua, Ruth | Jiménez Rodríguez, Adriana | Jiménez Murillo, Juan C. | Rodríguez Corrales, Carla
|
No disponible
|
2019 |
The Link Between Argumentative Discourse and Spoken Fluency |
|
- Osorno Fallas, Danny Alexander
|
No disponible
|
2019 |
El clóset es para la ropa |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2019 |
Resumen proyecto investigación B7227 |
|
- Saravia Vargas, José Roberto | Saravia Vargas, Juan Carlos
|
|
2018 |
La gira educativa como apoyo a la enseñanza de las lenguas extranjeras: experiencias de los cursos de Catalán Básico en la Universidad de Costa Rica |
|
- Blanco Obando, Edgar Eduardo
|
No disponible
|
2018 |
Primavera, No dia, En la noite |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2018 |
Demigato |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2018 |
Analyzing Moran’s dimensions of culture in an English conversational course at UCR |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2018 |
De ‘Puntalín’ a Guanacaste: El aporte de los inmigrantes chinos al desarrollo socioeconómico de la ciudad de Cañas, Guanacaste |
|
|
|
2018 |
El papel del Círculo de Comerciantes del Imperio Celeste en el desarrollo socioeconómico de los inmigrantes chinos de Puntarenas, Costa Rica |
|
|
No disponible
|
2018 |
Circumlocution, approximation, and word coinage: strategies to improve eighth-grader´s autonomy in oral performance at experimental bilingual high school of Palmares |
|
- Quesada Montoya, María José | Quirós Rodríguez, Kenneth | Arrieta Lara, José Félix | Esquivel Miranda, Juliana | Morales Jiménez, Melissa | Rodríguez Sibaja, Juan José
|
No disponible
|
2017 |
Short story-based tasks used to develop oral skills in tenth graders at a public academic high school in the Costa Rican western region |
|
- Quintanilla Morán, Emily Marina | Quirós Hidalgo, Óscar Mario
|
No disponible
|
2017 |
Implementation of learning strategies to develop the reading skill as preparation for a standardized international test of english communication skills |
|
- Cárdenas Guevara, Carolina | García Mesen, Yosimar | Gradiz Arana, Rafael | Solano Solano, Cristina | Ugalde Barrantes, Lucía
|
No disponible
|
2017 |
« Plaintes d’un pasteur amoureux »: une analyse du style de Pierre de Ronsard |
|
- Cambronero Artavia, Pilar
|
No disponible
|
2017 |
The implementation of the task-based approach in the teaching of english for specific purposes (ESP) with eleventh and twelfth graders from the productivity and quality, logistics and administration specialties at CTP Atenas 2016-2017: a pedagogical approach = Implementación del enfoque basado en tareas en la enseñanza del inglés con propositos especificos con estudiantes de undécimo-dodécimo grado de las especialidades d eproductividad y calidad, y logística y distribución del CTP Atenas, 2016-2017: un enfoque pedagógico |
|
- González Porras, Jorge Andrés
|
No disponible
|
2017 |
Poemas: Meu Deus, Sensível, Olhos |
|
- Elizondo González, Jose Fabián
|
No disponible
|
2017 |
Easing the learning of the simple past and past participle of irregular verbs in English through the use of applications for smart devices: a case study with tenth graders from Colegio Nacional Marco Tulio Salazar, site Central Elementary School, Atenas = Facilitar el aprendizaje del pasado simple y participio pasado de los verbos irregulares en inglés por medio de las aplicaciones por dispositivos inteligentes: un estudio de caso con los estudiantes de décimo grado del Colegio Nacional Virtual Marco Tulio Salazar, sede Escuela Central, Atenas |
|
- Garita Muñoz, Vivian | Mora Abdallah, Eduardo | Ramírez Rodríguez, Karina | Ramírez Valenciano, María Fernanda | Zamora Solano, Karen
|
No disponible
|
2017 |
Human Degradation: A Text-to-Film Comparison of the Human Hunts in Connell's "The Most Dangerous Game" and Golding's Lord of the Flies |
|
- Saravia Vargas, Juan Carlos | Saravia Vargas, José Roberto
|
|
2017 |
Migraciones de chinos a Costa Rica y su consecuente proceso de asimilación desde 1855 |
|
|
No disponible
|
2016 |
Fichas pedagógicas para la promoción del oral del francés como lengua extranjera en el proyecto de inclusión de personas con discapacidad de la Universidad de Costa Rica |
|
- Arburola Cabrera, Alejandra
|
No disponible
|
2016 |
Le conte en Grande Section: un médiateur de la compétence interculturelle |
|
- Gamboa Vargas, Laura María
|
No disponible
|
2016 |
La herencia de un traductor: Ricardo Fernández Guardia |
|
|
No disponible
|
2015 |
Web 2.0 tools incorporation in vocational high schools in Costa Rica: an exploratory research study |
|
- Mena Fernández, Érrol, 1984- | Molina Flores, Luis Eduardo, 1972-
|
No disponible
|
2015 |
Fight Club: la pelea por la identidad |
|
|
No disponible
|
2014 |
El uso de las computadoras como herramientas de enseñanza, problemas frecuentes y soluciones alternativas para un nuevo paradigma educativo. |
|
- Saravia Vargas, Juan Carlos | Saravia Vargas, José Roberto
|
No disponible
|
2013 |
From Power-over to Power-to: Power Relations of Women in Hansberry’s A Raisin in the Sun |
|
- Saravia Vargas, José Roberto
|
No disponible
|
2012 |
Efectos del uso diario en el mejoramiento de la producción escrita del estudiante |
|
- Hernández Herrero, Annabelle
|
|
2012 |
Tacit Significance, Explicit Irrelevance: The Use of Language and Silence in The Caretaker and The Dumb Waiter |
|
- Saravia Vargas, Juan Carlos
|
No disponible
|
2012 |
La destreza auditiva en inglés en seis colegios públicos académicos del Área Metropolitana |
|
- Rodríguez Ramírez, Xinia | Ramírez Salas, Marlene | Coto Keith, Rossina | Córdoba Murillo, Patricia
|
|
2012 |
Individuación y lenguaje no verbal en la CMC |
|
|
No disponible
|
2011 |
The Cross and the Wheel: An Introductory Study of the Merging of Eastern Religions and Christianity in T.S. Eliot’s Four Quartets |
|
- Saravia Vargas, Juan Carlos
|
No disponible
|
2011 |
Breaking into Japanese Literature/Identity: Tatemae and Honne |
|
- Ishii, Tetsuo | Saravia Vargas, José Roberto | Saravia Vargas, Juan Carlos
|
No disponible
|
2011 |
La adquisición de los artículos de la lengua inglesa por parte de un grupo de estudiantes de inglés como lengua extranjera |
|
|
|
2011 |
Errores gramaticales más frecuentes en la producción escrita de los estudiantes de inglés de la Escuela de Letras Modernas y la percepción que profesores y aprendices tienen de ellos |
|
|
|
2010 |
Carmen Naranjo, una metáfora viviente. |
|
|
|
2010 |
“An Outpost of Progress”: the Inequality of the Empire and the Reversal of Power |
|
|
No disponible
|
2010 |
Influence of six different language learning strategies on the language learning experience of a group of low beginners of english whose main motivation is to help their school children at home |
|
|
No disponible
|
2010 |
La investigación e innovación para la enseñanza colaborativa en línea |
|
|
|
2010 |
Using the Task-Based Approach and Authentic Videos to Improve Listening and Speaking in a Group of Intermediate EFL Learners at the UCR Conversation English Program |
|
|
No disponible
|
2010 |
La guerra de los sistemas operativos V1.0 |
|
|
No disponible
|
2010 |
Using the task-based approach and authentic videos to improve listening and speaking in a group of Intermediate EFL learners at the UCR Conversation English Program |
|
|
No disponible
|
2010 |
The Culture-bound Hierarchy of Manhood: An Overview of Hegemonic Masculinity and Subordinate Male Figures in Shall We DANSU? |
|
- Saravia Vargas, Juan Carlos | Saravia Vargas, José Roberto
|
No disponible
|
2010 |
Laboratorio de idioma digital como apoyo a los procesos de enseñanzay aprendizaje del inglés en educación secundaria |
|
- Navarro Thames, Carlos | Mora Piedra, Marco | Quesada Pacheco, Allen
|
|
2010 |
La production de l'espace romanesque dans dèsert de Jean-Marie Gustave Le Clézio |
|
|
No disponible
|
1999 |
Física y Poesía: T.S. Eliot |
|
- Fernández Rojas, Walter | Carboni Méndez, Rodrigo | Alfaro, Vilma
|
No disponible
|
1992 |