Investigador(a)

Kryscia Daviana Ramírez Benavides

  • Correo electrónico: KRYSCIA.RAMIREZ@ucr.ac.cr
  • Categoría Regimen Académico: INSTRUCTOR
  • Grado Académico: DRA.
  • Unidad Base: ESCUELA DE CIENCIAS DE LA COMPUTACIÓN E INFORMÁTICA

Distinciones

Distinción Año Entidad Ámbito Descripción
No hay datos disponibles

BECAS

País Entidad Año de inicio Año de término Descripción
No hay datos disponibles

Publicaciones

Mostrando 17 publicaciones

TÍTULO TIPO FECHA PROYECTO
User Experience in Communication and Collaboration Platforms: A Comparative Study Including Discord, Microsoft Teams, and Zoom
  • artículo original
2022

No disponible

Evaluating Virtual and Local Pepper Presence in the Role of Communicator Interacting with Another Human Presenter at a Vocational Fair of Computer Sciences
  • comunicación de congreso
2022

No disponible

Lineamientos para crear herramientas que permitan a los niños de preescolar programar robots
  • comunicación de congreso
2021

No disponible

Exploratory Analysis of Research Publications on Robotics in Costa Rica Main Public Universities
  • capítulo de libro
2021
Qbo Robot as an Educational Assistant - Participants Feedback on the Engagement Level Achieved with a Robot in the Classroom
  • capítulo de libro
2019
Scheduling of events through notifications in mobile devices
  • comunicación de congreso
2019
Tool UTAUT Applied to Measure Interaction Experience with NAO Robot
  • contribución de congreso
2019

No disponible

Evaluating the Nao Robot in the Role of Personal Assistant: The Effect of Gender in Robot Performance Evaluation
  • artículo original
2019
NAO as a Copresenter in a Robotics Workshop - Participant’s Feedback on the Engagement Level Achieved with a Robot in the Classroom
  • capítulo de libro
2019
Social Robotics Guidelines
  • comunicación de congreso
2019
Designing Tools that Allows Children in the Early Childhood to Program Robots
  • capítulo de libro
2017
A mobile application that allows children in the early childhood to program robots
  • artículo original
2016
Integración de tecnologías en la Educación básica de Brasil: un estudio de caso en la enseñanza de la matemática
  • contribución de congreso
2016

No disponible

Creación de una herramienta colaborativa para el aprendizaje de la programación que incentive la colaboración en niños con edades comprendidas entre 4 y 6 años
  • tesis doctoral
2016

No disponible

Creating a protocol for collaborative mobile applications for kids between 4 and 6 years old
  • artículo original
2015

No disponible

MODEBOTS: Environment for Programming Robots for Children Between the Ages of 4 and 6
  • artículo original
2015
Mathematics and technological integration in the Brazilian basic education as motivation to STEM
  • contribución de congreso
2015

No disponible