Investigador(a)

Luis Alberto Guerrero Blanco

  • Correo electrónico: LUIS.GUERREROBLANCO@ucr.ac.cr
  • Categoría Regimen Académico: ASOCIADO
  • Grado Académico: DR.
  • Unidad Base: ESCUELA DE CIENCIAS DE LA COMPUTACIÓN E INFORMÁTICA

Proyectos

Mostrando 0 proyectos

Núm. de proyecto Descripción Unidad de Investigación

Distinciones

Distinción Año Entidad Ámbito Descripción
No hay datos disponibles

BECAS

País Entidad Año de inicio Año de término Descripción
No hay datos disponibles

Publicaciones

Mostrando 38 publicaciones

TÍTULO TIPO FECHA PROYECTO
Conversational design patterns for a UX evaluation instrument implemented by voice
  • comunicación de congreso
2022
Comparing written and voice captured responses of the user experience questionnaire (UEQ)
  • comunicación de congreso
2022
User Experience in Communication and Collaboration Platforms: A Comparative Study Including Discord, Microsoft Teams, and Zoom
  • artículo original
2022

No disponible

Exploratory Analysis of Research Publications on Robotics in Costa Rica Main Public Universities
  • capítulo de libro
2021
UX Evaluation with standardized questionnaires in ubiquitous computing and ambient intelligence: A systematic literature review
  • artículo original
2021
Evaluating the Nao Robot in the Role of Personal Assistant: The Effect of Gender in Robot Performance Evaluation
  • artículo original
2019
Tool UTAUT Applied to Measure Interaction Experience with NAO Robot
  • contribución de congreso
2019

No disponible

Standardized Questionnaires for User Experience Evaluation: A Systematic Literature Review
  • artículo original
2019
Social Robotics Guidelines
  • comunicación de congreso
2019
NAO as a Copresenter in a Robotics Workshop - Participant’s Feedback on the Engagement Level Achieved with a Robot in the Classroom
  • capítulo de libro
2019
Smart Meeting Room Management System Based on Real-Time Occupancy
  • contribución de congreso
2019
Supporting phobia treatment with virtual reality: systematic desensitization using oculus rift
  • capítulo de libro
2017
Designing Tools that Allows Children in the Early Childhood to Program Robots
  • capítulo de libro
2017
Automatic recognition of the American sign language fingerspelling alphabet to assist people living with speech or hearing impairments
  • artículo original
2017
Alexa vs. Siri vs. Cortana vs. Google Assistant: A Comparison of Speech-Based Natural User Interfaces
  • capítulo de libro
2017
Ubiquitous Notification Mechanism to Provide User Awareness
  • capítulo de libro
2016
Using Non-Traditional Interfaces to Support Physical Therapy for Knee Strengthening
  • artículo original
2016
Web accessibility for people with reduced mobility: A case study using eye tracking
  • capítulo de libro
2016
A mobile application that allows children in the early childhood to program robots
  • artículo original
2016
Sign language recognition model combining non-manual markers and handshapes
  • contribución de congreso
2016
Towards smart notifications - An adaptive approach using smart devices
  • contribución de congreso
2016
Vygostky: su legado en la investigación en América Latina
  • libro
2016
  • ED-2991
Development and Evaluation of Augmented Object Prototypes for Notifications in Collaborative Writing Environments
  • capítulo de libro
2016
Improving deaf people accessibility and communication through automatic sign language recognition using novel technologies
  • artículo original
2016
Supporting User Awareness Using Smart Device-Based Notifications
  • contribución de congreso
2016
Alternative and augmentative communication for people with disabilities and language problems: an eye gaze tracking approach
  • artículo original
2016
Sign Language Recognition Using Leap Motion
  • contribución de congreso
2015

No disponible

A Gesture-Based Interaction Approach for Manipulating Augmented Objects Using Leap Motion
  • capítulo de libro
2015
Troyoculus: An Augmented Reality System to Improve Reading Capabilities of Night-Blind People
  • contribución de congreso
2015

No disponible

A Virtual Repository of Learning Objects to Support Literacy of SEN Children
  • artículo original
2015

No disponible

Creating a protocol for collaborative mobile applications for kids between 4 and 6 years old
  • artículo original
2015

No disponible

Creating TUIs Using RFID Sensors—A Case Study Based on the Literacy Process of Children with Down Syndrome
  • artículo original
2015

No disponible

MODEBOTS: Environment for Programming Robots for Children Between the Ages of 4 and 6
  • artículo original
2015
Hacia la Sociedad de la Información y el Conocimiento: Informe 2011
  • informe científico
2012

No disponible